Kosten, hur det blev…

zoodles och köttfärssås
Zoodles och köttfärssås.

För ganska exakt ett år sen ändrade jag min kost, åt lchf-hållet. Blev inspirerad av Frida och Jerry som kört ett tag och tappat en del kilon, ganska många dessutom…25-30 kg/person.
Kör inte med förbud och det har hänt att jag ätit lite pasta, någon liten potatis och t o m sötsaker men det hör till undantagen.
När jag äter sånt brukar min mage protestera så det blir inte så ofta.

Vet folk som äter enbart kött, ägg, smör, bea och någon liten grönsak men jag måste ha lite mer varierat än så för att inte tröttna.

Mitt blodsocker ligger jämnare och jag har fått minska måltidsinsulinet rätt rejält. Hur mina övriga värden ser ut vet jag inte då jag inte haft något läkarbesök sen jag började.
Vikten minskar men ganska sakta, 12 kg på ett år. Jag är ca 1kg från mitt första mål, sen blir det nog några till. Tror det är lite bra att det inte går så fort och kanske lättare att hålla vikten sen.

Just nu är jag i en svacka men kämpar på.

~ av Pingolina på 09 januari 2016.

Kommentera

 
