Sånt jag gör en ledig dag

Har ett par lediga dagar innan jobbhelgen börjar.
Supertrött i morse men brukar väcka Elias när han är här och ska till skolan. Blir i alla fall 1½ timme mer än när jag jobbar om jag nu inte har legat och läst halva natten förstås.
Förut gick jag ofta och la mig igen och somnade om men nu brukar jag fixa kaffe och ta med mig en kopp till sängen och läsa en stund, känns lyxigt.

Lucifer
Den här låånga killen mådde tjyvens.

När jag nu låg och läste började Lucifer låta. Han jamar ganska ofta och särskilt utanför Johans dörr eftersom han så gärna vill vara därinne. Det här lät inte som det brukar utan mer som när Mini löpte. När jag kommer upp börjar han kräkas på hela hallgolvet så nåt galet var det väl. Har inte blivit något mer sen.

För övrigt har denna gråtrista dag ägnats åt att tvätta, dammsuga, torka golvet samt baka fröknäcke. Jo jag beställde visst mörkläggningsgardiner också, i den nyans jag ville ha från början men som var slut då.

~ av Pingolina på 17 maj 2017.

Ett svar to “Sånt jag gör en ledig dag”

  1. Långeman!
    Men du, hoppas han mådde bättre snart. Torka kattkräks är inte heller så kul.

Lämna en kommentar