En vecka i London – första dagen


På Piccadillyline.

Vi har landat, hittat väskorna och sitter på tunnelbanan mot city med slutstation Victoria. Linn och jag rörde oss en del runt Victoria i vintras men jag har aldrig bott där omkring, kul att uppleva nya områden.
Hittade till hotellet utan större problem men upptäckte senare att vi gått världens omväg. Mobilen visar inte alltid den bästa vägen.

Hotellet


Lobbyn.

Vårt rum låg inte i huvudbyggnaden utan runt hörnet på en parallellgata. När vi först klev in i rummet kändes det sisådär, sängen såg jättesmal ut och vi är ju inte särskilt magra av oss. Hur skulle vi få plats?
Kändes som väldigt mycket pengar för den standarden men med tiden vande jag mig och tyckte det var riktigt fint. Det var alltid rent och fräscht. Bra kvalitet på handdukar och hygienprodukter. Gratis flaskvatten.


Otrolig takhöjd, gör sängen ännu mindre.


Två stora fönster, från golv till tak.


Fanns en avsats utanför fönstren men inget att
sitta på. Vi nöjde oss med att ha vidöppet.


Sitthörnan med en pytte-tv.


Dåligt med krokar, denna använde jag.


Älskade doften! Letade upp en butik och köpte
med mig hem, inga billiga saker.


En del av frukostmatsalen. Fanns tre rum
och detta var det bästa, lugnast.


Alltid dukat, färska blommor dessutom.


Fanns det mesta trots kontinental frukost.
För 5£ kunde man få tillagade frukosträtter.

Varje morgon fick vi alltså steppa ut och runda ett par hörn för att äta frukost men det var inga problem. Vi gick upp ganska tidigt hela veckan för att undvika värsta rushen i matsalen.

Tillbaka till första dagen…

Efter att vi installerat oss gick vi gatan bortåt för att hitta mat och dryck. Ett par kvarter bort hittade vi en pub med plats för oss, The Queens Arms Pimlico.


Den första ölen smakade väldigt bra!


Kycklingburgare och pommes var också gött.

Efter maten knatade vi runt lite i området. Väl tillbaka på rummet sov jag mig igenom kvällen. Veckan innan var ju minst sagt intensiv och så direkt iväg. Blev lite mycket på en gång kanske.

~ av Pingolina på 20 juni 2017.

3 svar to “En vecka i London – första dagen”

  1. Ha ha, sängen ser verkligen minimal ut på bilden, men faktum är att jag tyckte att vi fick plats bra. Vi kanske sover rätt stilla..? (Även om somliga ibland ”gör ljud”…)
    Det där med olika citat på servetterna missade jag totalt! Synd! Och den där lampskärmen i frukostrummet såg jag inte heller. Men det jag ser är att din kycklingburgare inte såg ut som igelkott – som min gjorde. 😛

    • Ja inte var sängen stor inte och under samma täcke dessutom men vi sov ju rätt bra ändå, förutom den natten när någon ovanpå dunsade och rumlade om.

      • Och när billarmet tjöt och nån karl mobilskällde på Dean. 😡 Fast det hade ju inte med sängen att göra. 😁

Lämna en kommentar