Alla jetans dag

roses
Fick rosor av min Ulrika igår.

Alla hjärtans dag igår. Vi firade väl inte så väldeliga men min kära kom ut en sväng med både rosor och choklad. Jag hade bakat en hjärtformad chokladkaka som jag serverade med lite grädde, hallon och hjärtan av choklad och gelé.
Mysigt att ses en stund, blir lite långt mellan varven ibland.

hearts
Kaka och diverse gotter.

Sent igår kväll körde jag igång med bokhyllan, flyttade om lite för att få plats med fler böcker och till sist hade jag grejer överallt. Gjorde klart idag och det blev väl hyfsat. Byggde lite på höjden oxå och inte bara på bredden. När jag stökade omkring hittade jag ett brev som jag skrev till pappa när jag var 6 år kanske och inte så himla bra på att stava. Linn hade högläsning och vi höll på att skratta ihjäl oss. Det roligaste var de små bilderna jag ritat och sen skrivit vad de föreställde.

Annas brev2
På tal om jetan…

Idag har jag hunnit till stan en sväng med min nya väska som redan gått sönder. De ska laga den. Hade nästan räknat med att få pengarna tillbaka och även om jag gillar väskan mycket känns det som om jag kommer att gå och vänta på att den ska paja igen…höll ju bara en dryg månad liksom.

~ av Pingolina på 15 februari 2013.

3 svar to “Alla jetans dag”

  1. Du är en riktig SÄNA!
    Puss, Kicko! 😛

  2. […] jetan och en enda båge. Man kan säga att alla bågarna inte är riktigt […]

  3. […] men det är ett fiskigt sådant. Av nån anledning låg det en stjärna vid min tallrik. Eller säna, som mitt jeta Anna brukade skriva när hon var liten kicka. Hedersgäst? Bäst? […]

Kommentera

 
