Förberedelser och lite shopping


Vackert igår kväll när jag gick från jobbet!

Soligt och fint ute men kall nordlig vind så termometern visar inga höga siffror, runt 11-12 grader bara. Blåste så förbenat igår så jag bestämde mig för att gå till jobbet. Cykla i motvind gillar jag inte alls.
Nu var det visserligen medvind dit och vinden lade sig framåt kvällen men det visste jag ju inte förrän efteråt.
En vacker kväll för en promenad hur som helst.

I onsdags kväll blev det en tur till Gränby centrum. Växlade lite pengar, köpte nya underkläder och så blev det visst ett par sandaler också. Jag har rätt känsliga fötter och kan inte ha vilka skor som helst nu för tiden. Även under foten kan jag få blåsor så jag hoppas den mjuka innersulan ska funka bra.
Lyckades dessutom tappa bort mina iphonelurar vilket var mindre kul då jag alltid lyssnar på musik till/från jobbet. Nästan nya ju…


Rejäla sandaler.

Vi var där i middagstid och bestämde oss för att äta också. Mitt första besök i foodcourten och det kändes lite avslaget här och var. Min mat smakade iaf bra, scampi och pommes från Angus grill och kebab.


Scampispett med chiliaioli och pommes.

Tror det mesta är klart nu i förberedelseväg inför London men för mig ligger Umeåtrippen först i planering. Det blir ju bara typ ett dygn där uppe så behövs bara en liten packning.


Kanske vore nå’t att testa, en rainbow croissant?

Såg en film i instaflödet där de bakar regnbågsfärgade croissanter. Degen såg dock coolare ut än den färdiga croissanten men lite kul ändå.

~ av Pingolina på 02 juni 2017.

Kommentera

 
