Nedräkning pågår

9 dagar och 6 arbetspass har jag kvar, sen väntar 4 veckors semester. Längtar nu!
Ledig i morgon, jobbhelgen börjar redan på torsdag. Måndag och tisdag tillbringar jag i Umeå för att vara med på Linns examen. Onsdag och torsdag jobbar jag igen. Torsdagen avslutas med Elias skolavslutning och på fredag är det London som gäller, kommer väl vara halvdöd när jag kommer dit.


En varsin strut i värmen.

I lördags fick vi i alla fall ned det sista i landet vid slottet. Satt en stund och såg ut över det gröna, mumsade på varsin glass och drömde oss bort lite. Solen var het och vi satt på balkongen större delen av helgen.
Jag läste ut Ahnhems bok. Har läst hans två första nu och jag gillar stilen mycket. Lite halvmakabert sådär och spännande.


Katterna fick ett nytt klätterträd och hade
kul ett tag.


Vi mumsade på en räkbomb.

Nu ser det tyvärr ut att vara regn och halvdant framöver. Hoppas värmen kommer lagom till ledigheten.

~ av Pingolina på 30 maj 2017.

Kommentera

 
