Lyx, loppis och slottet


Jag i min gamla jeansjacka, minst 30 år.

Vaknade redan halv sex på lördagen men låg kvar i säkert ett par timmar till med kaffe och bok i händerna.
Vädret var soligt och vi tänkte nog att vi skulle åka förbi slottet efter några ärenden men mamma ringde och föreslog söndagen i stället.
Ulrika hämtade upp mig och vi kollade några loppisar men först en runda på systemet och brödrostspaning. Min gamla fina röda brödrost blev förstörd av en potatissticka som ramlat i och bränt fast. Höll ändå fint i 10 år.

Hur det nu var blev jag med ny brödrost, en fin en i retrostil.


Så läcker tycker jag!


Borde köpt, lite kul.


Sen fika på framsideballen.

Väl hemkomna hann vi i alla fall med en liten fika ute i solen innan det var dags för middag. Tikka masala brukar det bli rätt ofta när Ulrika och Elias är här samtidigt, en favorit hos oss alla.

Vi kollade förstås Eurovisioneländet som jag tyckte var ovanligt trist i år. Flera låtar jag gillade gick inte ens till final, programledarna var urtråkiga och vinnarlåten stack visserligen ut men berörde mig inte ett smack. Inte en ton har fastnat…
Vi hade i alla fall roligt när vi försökte hitta plats för allt och alla. Somliga körde ner fingrarna i ljuset och jag råkade vända chipspåsen åt fel håll när jag skulle fylla på till Elias, allt på golvet.

Trots en sen kväll vaknade vi runt 7 idag. Körde en repris från igår, kaffe och bok.
Efter frukost var det äntligen dags för slottet och potatisen.
Ingen sol och några droppar regn men mamma hämtade upp oss med bilen, bekvämt att bo nära ibland.


Vår plätt där vi får odla vad vi vill.


Lasse grävde och Elias, Ulrika och jag slängde i knölarna.


Mamma/mormor grillade korv under tiden.

När potatisen var i jorden och markduken på käkade vi korv, många korvar blev det. Mysigt att sitta ute sådär. En kaffeskvätt på det innan det bar hemåt igen. Nu har vi fått egna nycklar till slott och slottsgrind, känns kul!

Tvättmaskinen brummar, Ulrika har gått hem och det börjar bli dags för mat igen.

~ av Pingolina på 14 maj 2017.

Kommentera

 
