Tilt i hjärnkontoret


Elias kom idag, åt som oftast tacos.

Lite pinsamt blev det på Ica idag. Skulle köpa några småsaker på väg hem från jobbet. Som vanligt summerade jag lite löst i huvet och visste på ett ungefär vad det skulle bli och ställde mig i den kontantfria kassan. Var rätt trött och räknade väl lite slarvigt…
Kollade kontot precis innan och hade 146,55 kr, på kassaskärmen står det 147!! Först trodde kassakillen att det skulle gå igenom ändå men nejdå, det tutade ilsket. Tjejen bakom erbjöd en krona men det var ju en kontantfri kassa, kontanter hade jag dessutom själv. Jag plockar bort en kebabsås.
Kassakillen plockar upp sin plånbok och säger att han tar det, du behöver väl kebabsåsen ikväll? 🙂
Vi skulle ju som sagt äta tacos och kunde skippa såsen och då räckte ju pengarna på kontot. Gulligt av honom i alla fall!


Störningsmoment på jobbet.

Veckan har varit intensiv på jobbet men jag har haft energi nog. Fick äntligen tid för lite skrivjobb idag som jag legat  efter med.
Nu väntar en skön ledig helg.

~ av Pingolina på 12 maj 2017.

2 svar to “Tilt i hjärnkontoret”

  1. Men asså… DATAN!! 🤣🤣🤣 Och varför ha ett lösenord när det står på datorn vad det är? 😂😂😂

    • Retar mig på det varje gång jag sitter där, typ dagligen!
      Lösen är ju till själva nätet och något du måste ange varje du loggar in…

Kommentera

 
