Nygammalt

jobbväg
En plats jag passerar till och från jobbet.

Har haft en rätt lång paus här på bloggen. Senast jag skrev hade jag nyligen flyttat och bytt jobb. Jag trivdes bra på nya jobbet, kom fort in i rutinerna med både kunder och kollegor. P g a oväntade händelser blev det dock inte riktigt som förväntat och jag kände rätt snart att resorna tog alldeles för mycket av min tid, 1 timme åt vardera håll.
När sen schemat skulle göras om och skillnaden var enorm mot det jag hade fick jag lite halvpanik och började kolla runt efter något nytt.

Hur det nu var hörde gamla chefen av sig då hon visste att jag letade nytt. Efter några vändor blev det så att jag gick tillbaka till mitt tidigare jobb som jag har på betydligt närmare håll, en promenad på ca 20 min. Samma avdelning, mitt gamla schema med några justeringar, det bästa helggänget, högre lön och slippa bussresorna…helt okay.
Var rätt less när jag sa upp mig förra sommaren men mycket har hänt sen dess och det funkar bättre nu. Tänker inte ta på mig samma ansvar igen…
Nu har jag jobbat där sen slutet av februari och semestern närmar sig.

måne
Stor måne när jag lämnade jobbet igår.

 

~ av Pingolina på 11 maj 2017.

Kommentera

 
