Jorå, jag lever


Kesofrukost.

Jag sov länge i morse eftersom jag fastnade framför tv:n igår kväll, klockan blev nog två innan jag somnade.

Tanken idag var att sätta potatis.
Mamma och L börjar nog tycka att det är lite för mycket att sköta på kollan och har gett mig en plätt att utnyttja. Det blir några potatisar och lite grönt som dill, gräslök och persilja och kanske någon rädisa också. Det ligger på cykelavstånd från mig och vi får vara där i stort sett när vi vill. På kvällstid är det oftast ingen där och jag hoppas förstås på en och annan grillkväll.
Finns sovplats om man känner för det.
Tyvärr snöade det på fm så vi skjuter upp sådden ett tag till.


Solig promenad till modern.

Däremot hade L problem med datorn igen eller iaf svårigheter så jag knallade över för att försöka hjälpa honom med det.


Strålande sol.

När jag kom ut sken solen från en rätt blå himmel men särskilt varmt var det inte. Vi lyckades efter en del trixande fixa problemet. Efter ett par koppar kaffe tog jag vägen om Ica och så hem igen. Då var det dags för en hagelskur, vädret är verkligen av och på flera gånger om varje dag.


Hagel över mig.

Efter en god middag, lövbiff och potatisgratäng med lite vitlökssmör till har jag nu slängt mig på soffan. Blir nog en titt på Eurovision senare, annars följer jag Biggest loser som vanligt.


Katterna hjälps åt med hygienen 🙂

~ av Pingolina på 09 maj 2017.

5 svar to “Jorå, jag lever”

  1. Vad härligt med ett inlägg!

  2. Jag håller med Jerry och utbrister: ”Äntligen!”
    Nu väntar vi på finvädret så kanske det blir en grillkväll i Slottsträdgården. 😛

Kommentera

 
