Fullt ös på alla plan

elefantvas
Fin vas jag fått efter Ulrikas mamma.

Andra lediga dagen efter jobbhelg.
Igår åkte jag ut till förorten för Elias utvecklingssamtal så hade väl egentligen tänkt ta det lugnt idag och bara vara hemma men mamma ringde och undrade om jag ville komma över på en kaffe så det blir en tripp ut i gråvädret ändå 🙂
Då kan jag passa på att hämta ut ett paket också, hon bor åt det hållet.

Bloggen har legat i träda ända sen februari och vanligtvis händer det inte så mycket i mitt liv men det här dryga halvåret har varit rätt händelserikt.
I Maj kollade jag på en mindre lägenhet närmare stan som jag gillade, och så fick jag den! Hur glad som helst och flera tusenlappar extra i plånboken varje månad. Inflytt i augusti och större delen av semestern och sommaren gick åt till packning och förberedelser. Elias och jag hann med en liten tripp till Stockholm där vi bland annat såg Rihanna.

Mitt i alltihop kände jag att jag fått nog på jobbet, 1½ år med ny utförare men ingen bättring. Råkade på min gamla chef och tog mig en titt på hennes nya ställe. Vi pratade lite och plötsligt var jag erbjuden ett nytt jobb.
Efter en hel del samvetskval sa jag upp mig, efter nästan 30 år på samma ställe! Tog mig ytterligare en funderare men stod fast vid min uppsägning.

Nu har jag jobbat på nya stället i 3 veckor och det är definitivt inte mindre att göra, fullt ös hela tiden men något högre personaltäthet och inte lika många med dubbel bemanning. Börjar få koll på kunderna iaf men det tar sin tid att komma in i personalgrupp och rutiner. Har jobbat ihop med flera av kollegorna tidigare vilket underlättar lite och dessutom är jag rätt bra på att minnas detaljer så namn och kundernas små egenheter kan jag oftast efter ett möte men visst, att hålla rätt på 21 nya kunder på en gång är lite mastigt 🙂
Det jobbigaste är nog bussåkandet ändå. Från att ha kunnat cykla el gå ett par månader är det buss som gäller igen och dessutom med ett byte. Tar mycket av min tid känner jag.

Efter snart 3 månader i nya lägenheten trivs jag kanonbra. Johan bor här tills vidare och Elias växlar fortfarande två veckor i taget mellan mig och Jerry. Det är en trea och grabbarna har varsitt rum vilket innebär att jag huserar i vardagsrummet. Har delat av med en bokhylla från golv till tak så det är riktigt mysigt i min sovhörna men helt okomplicerat är det ju inte. Har ingen dörr att stänga ute katterna med och ibland är det race på nätterna som håller mig vaken. Inte så mycket liggande i min säng som jag trodde dock.

Allt som händer är ju inte positivt och för snart ett par veckor sen somnade Ulrikas mamma in lite oväntat så just nu är det en del att stå i, mest för Ulrika förstås som måste hålla koll på allt. Mamman bodde inte här i stan så allt blir lite mer komplicerat. Det finns mycket saker i ett hem som måste tas omhand.
Jag lyckades få ett par dagar ledigt i förra veckan så jag åkte med och hjälpte till att plocka lite med grejor och så. Nästa sväng för min del blir nog i samband med begravningen i november.

Linn pluggar i England en termin och vi har planerat in en helg i London i december. Flyg är klart men hotell har jag inte hunnit boka än, finns ju hundratals så jag hoppas vi hittar något ledigt. Många som vill åka dit i jultider gissar jag.

Konstaterar helt enkelt att det är mycket nu…

~ av Pingolina på 25 oktober 2016.

Ett svar to “Fullt ös på alla plan”

  1. Snacka om ett omvälvande år för dig/er. Hoppas ni får lite lugnare omkring er om ett tag. Jag har ju hängt med lite i vad du haft för dig hos Tofflan.

    London låter trevligt !!

Kommentera

 
