Kattproblem

kattfamiljen 2
När de var små…

Två gånger senaste veckan har någon av katterna kissat i min fåtölj. Första gången var när Johan fyllde år och jag tänkte då att det var något tillfälligt, att de kände sig stressade med folk här och så men i morse var det dags igen.
Har det hänt en gång är det lätt hänt igen med doften som sitter kvar. Loppisfåtöljen är väl en sak men inte så kul om de sätter sig i stora soffan.

Nu har jag läst lite om det och det blir nog till att byta tillbaka till sand och köpa en potta till. Dessutom ska de kastreras hela högen men jag tänkte börja med Lucifer.
Förbannad blir jag men har mest gormat lite allmänt, beror ju troligen på något som är mitt fel så hjälper knappast att skälla på katterna.

~ av Pingolina på 16 februari 2016.

2 svar to “Kattproblem”

  1. Ja de måste ju ha ett antal lådor när dom är så många som 3. Ska du behålla alla?
    Kisserier är klurigt att bli av med men som du skriver oftast något vi tvåbenta gjort fel/inte gjort alls.

    Aktiveringen är ju också en stor del i välbefinnandet för en katt. Antar att dom är innekatter och då krävs ju en himla massa kreativa lekar/bus så att dom blir stimulerade.

    Ha det gott!
    J

  2. Ba tittar in lite och ändrar min bloggadress

Kommentera

 
