En ledig måndag

Ledig, behövligt och skönt!
Haft en skaplig jobbhelg men nog är det slitigt. Va bra slut när jag klev ut genom dörrarna igår. Två till som sagt upp sig i dagarna 😦
Blir spännande att höra vad Johan har att säga när han kommer hem, hans första dag i samma bransch.

Kröp under täcket en stund till efter att ha skickat iväg Elias till skolan. Tänk förr när jag följde honom till skolan, och hämtade…
Slappade lite i soffan på fm. Kollade den missade halvtimmen av QX-galan och två avsnitt av Gift vid första ögonkastet. Det senare är en rätt sjuk grej. Att gifta sig med någon du aldrig sett, träffat eller ens vet namnet på. Jag kollar för jag tycker det är kul att se hur relationerna utvecklas.

Sen gjorde jag ett ryck…felanmälde diskmaskinen, tvättade, slängde sopor och dammsög. Suga måste jag göra typ varje dag för att hålla efter. Katterna hårar helt galet, klätterträdet fäller strån och sanden dras omkring. Lite bättre nu när jag använder kristall men lite jobbigt är det.

~ av Pingolina på 15 februari 2016.

Kommentera

 
