Packat undan julen

Jobbet suger kraft och jag känner mig trött. Sov till 10 idag men kroppen kändes tung när jag väl kom ur sängen. Frukost med Elias som kom igår.
Tvättat, dammsugit och småplockat lite. Inte mycket kvar av julen här nu.

Ingen större lust att ge mig ut i kylan men behövde lite smått och gott. Det kändes riktigt kallt, frös mer än jag gjorde härom dagen då det var -19. Idag var det ”bara” -12. Glad att jag har en dunjacka även om den blivit lite stor.
I morgon ska jag försöka ta mig till Coop för att hämta ett paket, ser ut att bli något mildare då.

Tappat all inspiration när det gäller matlagning och är så less på det. Idag åt vi i alla fall hamburgare och potatisklyftor, inte så många och inget bröd för mig.

Backade förresten på alla lägenheter. Vill tjäna mer ekonomiskt på att flytta annars kan jag lika gärna bo kvar.

 

~ av Pingolina på 09 januari 2016.

Kommentera

 
