Snicksnack

Snart är helgdagarna förbi och Linn gick upp i ottan för att ta tåget hem till Umeå.
Det är som det är med allt runt omkring men jag har haft en fin och lugn jul. Väldigt fina julklappar som tex böcker, elgrill, presentkort och en biljett till Rihanna i sommar…häftigt!

Som vanligt känns det lite tomt och deppigt efter jul. En känsla jag inte verkar vara ensam om. Minns känslan från uppväxten. Då berodde det troligen på skilda föräldrar, jag kunde bara vara med den ena och saknade den andra. Nu vet jag inte riktigt.

Det är väldigt slitigt på jobbet just nu, vi kommer aldrig i fatt. Inne på runda två med personal som slutar, 5 stycken bara på mitt plan. Vet inte hur många ansvarsroller jag har men det är alldeles för många. När jag tagit på mig huvudansvaret för jul och nyårsmaten höll jag på att braka ihop. Stressymptom som hette duga.
Blivit tipsad om andra jobb men inget som jag känner passar geografiskt som jag bor nu.

När det gäller boende fick jag inte lägenheten jag kollade på i oktober. Anmälde intresse på fem nyrenoverade lägenheter här på orten vid jul och har gått vidare på alla fem men kommer nog backa. Ville mest kolla hur jag låg till i kön men det känns inte tillräckligt bra för att offra den kötid jag har och jag skulle inte tjäna så mycket ekonomiskt heller då hyran är rätt hög pga renoveringen.

Några foton från Umeå. Så vackert vid älven när jag var där i början av december!

umeå_1

umeå_3

umeå_2

~ av Pingolina på 05 januari 2016.

Kommentera

 
