Visning

Tänk vad man behöver vatten till allt!
Jag hann mata katterna och skölja av det jag använde då men när det var dags att sätta på morgonkaffe kom det inte en droppe ur kranen. Vi har oftast en eller ett par kannor med vatten i kylskåpet och som tur var fanns det tillräckligt för kaffe och mediciner. Sen dess vet jag inte hur många gånger jag varit på kranen för att skölja av fingrarna eller göra nåt litet. Gick in i badrummet och skulle sätta på en tvättmaskin, gick ju inte det heller. Behöver duscha och tvätta håret, närå inte nu inte…suck!

Igår var jag och kollade på lägenheten jag blivit erbjuden. Hjälp vad pyttig den kändes i jämförelse med min men jag har ju en 5:a och detta var en 3:a. Egentligen är den inte överdrivet liten, vardagsrummet ungefär som mitt och ett långsmalt kök medan mitt är mer fyrkantigt. Ett hyfsat badrum och ett stort sovrum men det andra sovrummet var pytte och det gjorde mig väl lite tveksam men men…jag tryckte på knappen.

närområde
En allé jag passerade. Hoppade av en hållplats
innan och tog en liten promenad för att känna lite på området.

lghvisning
Ser lite kalt och trist ut. En blomma så…
Skönt dock med egen trapp och uteförråd.

Insidan var fräsch annars. Relativt nytapetserat i rätt okay färger. Troligen möjlighet att få ny parkett i vardagsrummet då det varit på gång tidigare. Ingen spishäll tyvärr och ingen diskmaskin. Känner inte till hyresvärden så har ingen koll på om det som här finns tillval på såna prylar.
Balkong på baksidan men det är också en avsats vid trappen upp med plats för en mindre utemöbel så man kan sitta ute på båda sidor. 2-3 minuter till bussen.
Det ligger liksom på en hörna och kändes därför rätt öppet på framsidan. Annars blir det som en egen liten gård mellan trapp och förråd.

Vi var två som tittade, ingen annan hade hört av sig hittills. Det visar sig hur det blir.

 

~ av Pingolina på 20 oktober 2015.

Kommentera

 
