Lång kö

Fem lediga dagar, skönt!
Efter en vecka med alltför lite sömn och mycket på jobbet var jag helt slut i går kväll men inte kom jag i säng i tid för det, klockan var närmare halv ett.
Mysigt att ha sällskap vid frukostbordet, Elias kom igår.

Katterna blir allt busigare, klättrar uppför byxbenen och bits i fötterna. Vill bra gärna komma ut från Fridas rum men här är så stort och sofforna är jag lite rädd om. De får absolut inte komma åt Minis potta heller, där det finns sand som klumpar sig.
Brukar ta med mig en mugg kaffe och sitta där inne då och då.

Står i två olika bostadsköer men trycket verkar vara mycket högre nu än när jag fick den här lägenheten. Då hade jag köat i 5½ år och nu efter 8 års köande har jag ännu ingen chans i Uppsalahem, inte här i området i alla fall.
Däremot fick jag ett mail från den andra hyresvärden igår med erbjudande om visning på en lägenhet jag anmält intresse för. Ett helt annat område och jag skulle ha gång el cykelavstånd till jobbet men också till Ulrika och mamma. Elias skulle däremot få åka buss till skolan men busshållplatsen är nära.
Jag skulle tjäna över 3000 i månaden på att flytta dit men det är ju mycket mindre förstås. Jag trivs bra här men har inte riktigt ekonomi för att ha två rum stå tomma större delen av tiden.
Hur som helst är jag nyfiken på att se planlösningen för att se om man kan trolla med utrymmet på något sätt.

Dags för lite middag kanske. Tog en sväng in till stan för att köpa kycklingspett och vin. Blir bara Elias och jag, Johan är på namngivningsfest och Linn som kom hem idag igen sover hos Jerry i natt.

 

 

~ av Pingolina på 17 oktober 2015.

2 svar to “Lång kö”

  1. Ska bli spännande att höra vad du tycker om lägenheten. En bra planlösning kan ju funka om du behöver ”trolla” lite.

Kommentera

 
