Bak och moskok

Linn var uppe med tuppen men vi sa hejdå igår kväll så jag gick aldrig upp i morse. Hon kommer ju dessutom tillbaka redan på lördag. Vaknade av dörrklockan vid halv tio, snopet att jag sovit så länge!
Det var Frida och Tommy som kom för att titta på kattungarna. Vi åt lite frukost och babblade en stund innan de gick tillbaka till Jerry för att så småningom ta bussen hem till Hälsingland.

Dagen bara försvann.
Är less på ostplättar så jag har bakat annat bröd. Små bullar eller typ frallor på mandelmjöl känns mer som bröd. Fick en kasse jättefina äpplen av Jerry förra veckan och kokade lite mos härom dagen. Idag kokade jag en laddning till innan äpplena blir förstörda.
Jag föredrar den friska syrliga äppelsmaken och tillsätter inget socker alls vilket gör att det inte håller så länge. Stoppar det i frysen i stället. Äter egentligen inte frukt nu för tiden men svenska äpplen är svåra att motstå. Jämför man med annat dåligt känns en frukt då och då rätt okay.

På tal om kost så har jag äntligen nått mitt första stora mål. Det handlar bara om dryga 8 kilo vilket blir ca ett kilo i månaden. Jag är alltså inte en av dom som rasar en massa kilon varje vecka. Frida har tappat 23 kilo och Jerry över 30 tror jag. För mig går det inte fort men jag tror det blir mer hållbart om jag kör på i den här takten.

~ av Pingolina på 12 oktober 2015.

2 svar to “Bak och moskok”

  1. Du… ditt mos är jättegott!!! Och du är så duktigt med din kost, det syns verkligen att du har gått ner. 😛

  2. Med vikten så gör du helt rätt. Lugnt och fint. Fortsätt så här så ska du se att du tappar än mer, även om det går sakta. Grattis!

Kommentera

 
