Jag bara är…

love
Från årets parad.

På ett inlägg jag skrev i somras fick jag en kommentar om hur jag som bisexuell upplever Pride. Om det är något för mig eller bara ”äkta” homosexuella?
Blev aldrig av att svara på den…

Först reagerade jag på benämningen bisexuell. På något sätt störde det mig att någon bara tog det för givet. Det är inget jag har nämnt överhuvudtaget vad jag vet.
Tänker sen att av andra definieras jag troligen som bisexuell eftersom jag tidigare varit gift med en man, fått barn och så.
Menar absolut inte att det skulle vara negativt att vara bisexuell. Ser mig inte heller som lesbisk, måste man vara ”nåt”?

Vet att det är viktigt för somliga med tillhörighet och att det av en del dessutom anses att ”äkta” är lite finare men för mig känns det totalt oviktigt.
Ja, jag har varit tillsammans med män tidigare och just nu har jag ett förhållande med en kvinna men jag är jag, jag bara är…

För övrigt anser jag att Pride är för mig och alla andra som stödjer kärlek mellan människor oavsett kön och läggning.

~ av Pingolina på 11 oktober 2015.

4 svar to “Jag bara är…”

  1. Du är bäst och jag bryr mig bara om att du är du!

  2. Kan inte sägas bättre!

Kommentera

 
