Familjen Katt

Mini
Mini the cat.

Som jag skrivit tidigare blev jag med katt hastigt och lustigt. Mini flyttade in i slutet av juli.
Nästan från början skämtades det om att hon skulle få kattungar men eftersom hon precis haft en kull tänkte jag att det var lugnt. Hon var ju lite rund om magen och åt en hel del men inget anmärkningsvärt. Läste visserligen på lite i smyg och om kullen är liten kan de tydligen börja löpa ganska snart igen. Minis kull var liten, bara två och endast en som överlevde (Majsan som nu bor hos Jerry).

Mini på soffan
Mini på kökssoffan.

Det var ju liksom nog med en katt, var ju tveksam att ens ta emot Mini.
En kväll låg hon i alla fall på kökssoffan och jag kände helt klart att något rörde sig i magen!
Nästa dag fick jag ett mess på jobbet från Johan…hon har fött!

Hon jamade utanför Johans dörr och gav sig inte förrän han följde med in i Fridas rum. Där kröp hon in under täcket och födde sina ungar medan han satt på golvet och läste 🙂

kattfamiljen
Den 2 september kom det två ungar. En svart/vit och
en gul/svart, väldigt annorlunda färg.

kattfamiljen 2
Ögonen börjar öppnas, ca en vecka gamla här.

kattfamiljen 3
Som små dunbollar, fortfarande lite gul den ena
men så ljus. 

Så söta så man smälter totalt, även de som är lite katträdda 😉

I helgen jagade vi kattlåda och kattsand. Kom sen på att den vanliga sanden jag använder inte funkar eftersom iaf den ena käkar sand. Klumpbildande kan ju vara farligt då så nu testar jag vanliga papperspellets. Verkar funka men killen verkar tycka det är obehagligt att kliva bland pelletsen så kanske får byta ändå.

Citrus
En liten tjej som kallas Citrus.

Cosmos
En kille som kanske får heta Cosmos…

Busiga och fulla av liv. Hur framtiden ser ut har jag ingen aning om, njuter av de små tills vidare!

~ av Pingolina på 05 oktober 2015.

2 svar to “Familjen Katt”

  1. Tänk! Du fick ju en helt ny liten familj! Du blev liksom mormor, helt plötsligt…

  2. Fantastiska små varelser! De är underbara! Mamma Mini känns också tryggare och lugnare tycker jag.

Kommentera

 
