Min nya kompis

Mini
Mini the cat.

Efter mycket grubblande och en del ångest bestämde jag mig till slut. Jag räddar en katt.
Jag är ju uppväxt på en bondgård och har alltid haft djur omkring mig och även om fördelarna är många med att leva utan djur så har jag ändå saknat nå’t.

Mini är 5 år och har bott i Gnarp fram till nu. Hon blev lämnad hos Frida och Tommy men de har redan så många katter och ingen annan har velat ta emot henne så döden väntade runt hörnet.
De kom med henne för snart en vecka sen nu.

Hon var väldigt spattig första dagarna, gömde sig i bokhyllan eller under Fridas säng. Mycket känslig för ljud vilket hon är fortfarande men något bättre. Hon är fortfarande lite orolig  men dels har hon varit utekatt, haft många andra katter omkring sig och så miste hon sin unge i samband med flytten…mycket på en gång.

Mini i Fs säng
På Fridas säng.

Mini i soffan
Spanar.

Mii i soffan 2
Avslappnad.

Högt upp på min önskelista står innätad balkong men det kostar en del och jag vill se om det funkar med katt överhuvudtaget innan jag kostar på det. Har funderat mycket på tillvägagångssätt oxå, kollat en del på nätet men vill helst inte borra eller så.
Hon har fått gå ut och sniffat lite i sele o koppel men hon är som sagt lite nervig och vill in på en gång.

Det är inte bara Mini som kommit till oss utan också hennes unge Maja/Majsan men det är Elias katt och hon bor hos Jerry.

Majsan
Lilla Maja el Majsan som hon oxå kallas, söt som socker.

Elias o Majsan
Elias med sin lilla kisse.

~ av Pingolina på 27 juli 2015.

2 svar to “Min nya kompis”

  1. Det är bra att hon gillar böcker och tar sin tillflykt till bokhyllan när det blir för stimmigt.

Kommentera

 
