På bättringsvägen

Äntligen tror jag att jag kan skymta ljuset någonstans där borta!
I torsdags kände jag mig slut och ur form, framåt kvällen blev jag liggandes under en filt, huttrade och frös. Ont i kroppen, hosta som brände i bröstet, huvudvärk, feber och ömmande hud…precis samma känsla som när man bränt sig i solen.
Jag har legat dygnet runt vilket inte varit bra för ryggen. Haft väldigt svårt att hitta något viloläge.

Skulle ha jobbat i helgen och jag vet att det var fullständigt kaos redan innan jag sjukskrev mig men inget jag kunde göra något åt. Trots att jag pratade med personalansvarig på fredagen och vi var överens om läget måste något ha gått snett för på lördagen fick jag ett samtal från jobbet och de undrade vart jag var…

Idag känner jag att det börjar vända men det är en bra bit kvar. Pratade med chefen idag och har bestämt mig för att vara hemma de 7 dagar jag har rätt till så på fredag är det dags att återgå. Vet ju hur tufft det är på jobbet just nu så man måste vara helt ok för att orka. Från nästa vecka är mitt schema lite lindrigare så jag hoppas kunna hämta igen mig lite.

Ulrika har hunnit fylla år. Att fixa presenter var bland det sista jag gjorde innan jag blev sjuk turligt nog. Några vågade sig hit för att fira, hoppas verkligen de slipper bli sjuka. Jag orkade sitta med och fika men försökte hålla mig lite på avstånd.

~ av Pingolina på 28 april 2015.

Ett svar to “På bättringsvägen”

  1. Tack älskling för fina presenter! Skönt att du mår bättre nu! ❤

Kommentera

 
