Loppat

Ledig lördag och vi tog oss ut på en loppistur. I Boländerna finns några ställen på ganska nära avstånd från varandra, Röda korset, Erikshjälpen, Helping hand och Myrorna. Gjorde inga stora affärer men lite smått, en burk och några böcker.
Hittade dock en fåtölj på Myrorna för 100 spänn som jag tror matchar mina soffor. Har inte kunnat släppa den riktigt så i morgon ska vi dit o kolla igen och om den får plats i mammas bil blir den min. Något sliten men nästan gratis, skinnet går ju att putsa upp lite och jag har grejer hemma.

träfigur
En yppig sak på Röda korset.

bokar
Som vanligt kunde jag inte låta bli att fylla på bokhögen, oxå Röda korset.

ganesh
Ganesh, ångrar nästan att jag inte köpte den 🙂

kryddflickor
Karry och pepper, små kryddflickor. Erikshjälpen.

glas
Glas eller vas, hur som helst har jag druckit saft ur ett likadant i ett tidigare liv.

småfanter
Ett par söta pyttefanter såg jag, tror det var på Myrorna i Boländerna.

På kvällen åt vi kräftor. Jag gjorde en ostpaj på lchf-vis med mandelbotten och till den åt vi gräddfil, rom och röd lök…supergott!

kräftfest
Smakade gott med kräftor och ostpaj.

Idag har vi bara slappat vilket också behövs. Veckan som gick var nog den värsta någonsin på jobbet. En dag bröt jag ihop inte mindre än två gånger. Har aldrig hänt mig förut. Tryck över bröstet och hjärtklappning, mycket obehagligt!

I morgon startar en ny vecka, förhoppningsvis lite lugnare.

~ av Pingolina på 19 april 2015.

Ett svar to “Loppat”

  1. […] mer positiva spår. Vi åkte till Jysk där Anna hade sett en puff som hon övervägde att köpa till sin nyligen inköpta bästefåtölj, den som kostade en hundring på Myrorna i Boländerna. Vi var ju en tur på diverse ärenden – privata såväl som tjänste – i fredags och […]

Kommentera

 
