Firande och annat

Äntligen tog helgen slut och jag får ta igen mig lite.
Som jag redan visste kommer mina jobbhelger vara tuffa en tid framöver då jag är den enda ordinarie, resten är schemalagda den andra helgen. Fler av vikarierna i helgen jobbade sitt första pass på min avdelning men de var jätteduktiga och det gick hyfsat. Sen blir jag slut av att försöka hålla koll på allt och priset för att ha alla gamla uppe, maten klar och serverad i tid är utebliven rast för egen del.

Idag var jag så stressad och uppe i varv. Vad händer då, jo jag fumlar med min uppvärmda matlåda och stöter i så tikka masalan bara stänker…över kläderna, håret, glasögonen och förstås väggar och bänk. Suck!

Chefen frågade om min ork och möjligheten att ta extrapass. Sa som det var, att jag är sliten sen innan övertagandet och inte orkar ta på mig mer just nu. Mitt schema är rätt tight nu några veckor och jag är alltid bara ledig en dag förutom på helgerna och den enda dagen behöver jag ha att ta igen mig på. Jag hjälpte henne med förrådsbeställningen i alla fall.
Hon sa att det är bra att ha mig där, att kunna fråga om saker…en del har jag ju koll på efter mina somrar på kontoret 🙂

Jobbade på min födelsedag och tanterna sjöng så fint för mig. På hemmafronten blev det rätt stillsamt firande. Dagen innan kom mina föräldrar och Ulrika på kaffe o tårta. Ulrika stannade och framåt kvällen kom Jerry. Vi tre och Elias åt middag på Kreta, vårt lokala hak.

file oscar
Jag åt fläskfilé med sås och grönsaker, hur gott som helst.

blomster
Fick lite olika blomster.

Berlinman
Denna filur hittade mamma i Berlin.

hallon
Det närmaste tårta jag kom, hallon och grädde. Åt inget annat snask.

Fick också en fönstertvättmaskin, tvål från Turkiet, bok, choklad, pengar, fin burk med te och en elefant. Mamma hade dessutom med sig en trave Stabburs makrill från min bror i Norge, så gott!

Ulrika o jag
Vi hann med en liten Ica-promme också mellan fika och middag.

~ av Pingolina på 13 april 2015.

Ett svar to “Firande och annat”

  1. Sötnos, du ska ÄTA maten, inte ha den i håret och på brillorna!

Kommentera

 
