Hej hopp

Haft en skön påsk. På lördagen lagades en del mat men inte så betungande, kändes mest kul. Började i god tid, stekte köttbullar, kokade ägg, gjorde en laxröra och sås till den ugnsstekta laxen samt förberedde resten så det gick rätt snabbt sen när det väl var dags för mat. Jerry kom över och åt middag och Linn har varit hemma över påsken och det är alltid mysigt.

agg
Ägghalvor ska det bli, med räkor och annat gott.

laxrora
Laxröra.

kottbullar
Gjorde några köttbullar ändå fast jag inte skulle.

paskagg
Barnen fick påskägg. 

Har inte ätit en enda karamell, inte ens av min mörka choklad. Med viktväktarna planerade jag mina points så det fanns till några godisar men med lchf är det ju en helt annan grej, socker är liksom bannlyst. Njöt av maten i stället och till kaffet mumsade vi på hallon och grädde. Jag bli oftast peppad av Jerry och orkar ett tag till 🙂

I morse åkte Linn tillbaka till Umeå, känns genast lite tomt.

På jobbet är det fortfarande tufft och vissa dagar är riktigt pestiga men det börjar klarna och komma på plats. Igår kväll ringde mobilen och först svarade jag inte då jag trodde det var en försäljare men det ringde fler gånger och till sist kände jag att det var något bekant över numret och svarade ändå. Det var chefen som ville berätta att jag ska ta hand om en praktikant en månad framöver med start idag. Det var bra att hon ringde, jag gillar inte när det bara dyker upp någon utan förvarning.
Slutade egentligen halv tre idag men har visst blivit kostombud och på em fick vi information om att skapa menyer, beställa och annat matnyttigt. Sista 20-30 minuterna tillbringade vi i kylrummet för att packa upp veckans leverans av mat. Trodde jag skulle frysa ihjäl…

Teamombudsrollen finns ju inte längre så det känns rätt okay att vara kostombud men det är mycket pyssel med beställningar och mycket att hålla reda på.
I ett år kämpade jag som teamombud med mycket ansvar och extra uppgifter och somrarna på kontoret med magont då jag kunde slita mitt hår…tydligen inte värt ett skit verkar det som 😦

~ av Pingolina på 07 april 2015.

4 svar to “Hej hopp”

  1. Hallå!
    Godisfritt här med . Jag bakade toscamazariner och gav bort . Det luktade t om för sött så det var inte svårt att låta bli 🙂

    Hoppas att det blir bättre på jobbet!
    Kram

  2. Tycker du är skitduktig med kosten. Sen när det blir lite olja som tillskott så ska du se att det händer mer grejor… kämpa på!

Kommentera

 
