Förändringens tid

Ledig dag och hemma hos mig av olika anledningar. Linn kom hemflygandes igår kväll för att överraska på sin väns födelsedagsfirande som går av stapeln idag. Nu är det avklarat så behöver inte vara så tyst om det längre. Blev sent igår men vaknade ändå tidigt så lite trötter är jag.
Otroligt trist väder!

Själv ska jag också iväg på festligheter. En jobbarkompis har bjudit hem hela bunten, en typ av avslutningsfest. Från och med onsdag är vi en decimerad skara som fortsätter i Förenade care… och ja, jag stannar ännu en gång. Gjorde mig till och för första gången på typ 30 år sökte jag ett nytt jobb på ett eftertraktat ställe men det hade jag inget för.
Har aldrig behövt något CV tidigare men nu har jag i alla fall det.

Nu väntar en jobbig tid, nytt schema, nya rutiner och troligen nya kollegor. Min roll försvinner och jag blir en vanlig undersköterska igen, kanske blir skönt det.

 

 

~ av Pingolina på 27 mars 2015.

Ett svar to “Förändringens tid”

  1. Jag hoppas att det går bra med ny regi, men tänker att om det inte blir det, kanske nåt nytt yppar sig i framtiden. Vem vet..?

Kommentera

 
