Snabb frulle

Har vaknat med lågt blodsocker två dagar i rad  nu. I vanliga fall brukar jag ta några skedar yoghurt el en halv banan för att få upp sockernivån lite snabbt men nu försöker jag undvika både yoghurt och banan. Nyvaken är jag inte särskilt sugen på att fixa äggröra eller andra matiga rätter heller.
Tur då att jag har hembakat lchf-bröd i frysen och en supersnabb kaffemaskin! Macka och kaffe klart på ett par minuter och medan jag smaskade på det hann ett ägg koka, perfekt!

Åter en solig dag och en promme hade suttit fint men snart är det dags att åka till jobbet. Tänk att igår kunde Ulrika och jag fika på balkongen i t:shirts!

Ulrika på fika
Röjde tillfälligt för att få plats med varsin stol.

Även om jag ska jobba kväll går det mesta av förmiddagen åt till förberedelser av diverse slag. Se till att Elias har något att äta till middag, jag ska ha något ätbart med mig idag och gärna något förberett till lunch i morgon så jag slipper det i kväll…etc

Idag tror jag att det bjuds på smörgåstårta på apt:n, som en slags avslutning. Får se om det är något för mig, kanske fyllningen…

 

~ av Pingolina på 18 mars 2015.

Ett svar to “Snabb frulle”

  1. Ja vilken härlig stund på ballen! Idag har jag suttit en stund i solen på en träbänk med en bok, utan min älskling. 😥

Kommentera

 
