Solig vår

Två lediga dagar och underbart väder!
Igår tog jag mig ut ett par timmar. Första gången på länge som jag verkligen kände för att göra nåt. Inget hetsigt tempo utan lugnt bara för att få lite sol och luft. Först en sväng på någon timme och medan jag gick fick jag ett mess om ett paket så vände hemåt för att hämta leg och så ytterligare en tripp till Coop.

Såg några vårtecken…

tussilago
Tussilago, en färgklick bland det grå.

blåsippor
Snopen blev jag vid synen av dessa små blå.

myrliv
Svårt att se, men det var väldigt livat i myrstacken…

håla
Och en liten håla, undrar om någon bor där?

I fredags var jag också ledig och solen sken. Ulrika och jag möttes vid Gamlis för en promme och fika. Vinden var kall och kaffe smakade gott efteråt.

högarna
En kylig promenad runt högarna, känns alltid lika häftigt.

du och jag
Du och jag, altargången…nä men en lerig gångstig 😉

cheesecake
Inte ska väl jag…jodå, cheesecake minsann. Grädde, ost o
jordgubbar, bara nyttigheter ju! 😉

Har inte fuskat många gånger men efter en eländig förmiddag satt det fint med en riktig smaskig kaka.

 

~ av Pingolina på 17 mars 2015.

2 svar to “Solig vår”

  1. Härliga bilder! Och du… kakan var ursmarrig, även om jag tog en annan sort!
    Tänk att du redan har sett blåsippor! Wow…

Kommentera

 
