Känns gott

En del kunder är bara så otroligt sköna. Man tar så klart hand om alla på bästa sätt men det finns alltid någon man känner lite extra för. Någon som får en på gott humör. Någon som har samma humor och som man kan käfta lite med, det gillar jag 🙂
Idag höll jag på att bryta ihop i duschen, av skratt…känslan sitter kvar ännu. En god känsla.

Annars funderar jag mest på hur allt ska bli framöver. På måndag vill Förenade care ha de påskrivna anställningsbevisen för att kunna planera verksamheten men i princip har vi rätt att vänta in i det sista.
Fick mitt schema igår och det var inte så illa som jag trodde. Finns både för och nackdelar. Väldigt ojämnt dock, många pass de första veckorna för att på slutet vara väldigt glest. En del pass känns väl långa men samtidigt är det mer blandat. Finns rätt många korta pass också, en delad tur och bäst av allt, en sammanhängande ledighet på fyra dagar. Men det är ju bara planerat för 8 veckor, sen ska det göras nytt…undrar ju lite hur det blir sen.
Tar nog helgen på mig men i nuläget har jag inget alternativ. Att stanna i kommunen innebär troligen hemtjänst och det är inget för mig.
Anledningen till att jag väntat var först schemat, dessutom åker man på 3 månaders uppsägningstid om man skriver på…väldigt långt det!

 

~ av Pingolina på 12 mars 2015.

Kommentera

 
