Tavlor och annat

Denna helg har gått fort. Jag är hemma och grabbarna är här.

Var ju ut på lite galej i torsdags med några jobbarkompisar. Vi sågs på O’Connors för några glas vin/öl och lite annan förtäring, för min del bara oliver vilket fick några att dra på smilbanden. Blev lite senare än jag tänkt och proportionerna alkohol – sömn va väl inte optimalt om man säger så.
Upp kom jag hur som helst och på plats på jobbet kl 7 🙂

rådhuset
Fotade det vackra rådhuset på hemvägen.

Ulrika har varit här i helgen. Slappat, ätit o druckit gott, vårpromenerat i sol, suckat o svurit till mello har vi bl a hunnit med.

vårpromme
Gympadojjor och solbrillor på idag.

Jag har konstlat lite också dvs klurat på vart jag ska hänga mina nya tavlor som jag fyndat på loppis och dessutom lämplig plats för mina ekebygrejor.
Målade ramen till Bardot-affischen svart, blev mycket snyggare så.

bardot
Bardot fick ny skrud. Fyndad på Myrorna för 50 spänn!

skön dam
Även denna hittade jag på Myrorna men betydligt dyrare, 275 kr.

Johan suckade när han hittade mig suktandes över en tavla igen. Det är nämligen han som fått släpa hem båda och jag fick dessutom ta del av hans personalrabatt 🙂

upsala ekeby
Upsala ekeby.

Fågelfatet hittade jag på Helping hand för 125 kr, lagat men jag älskar färgerna! Fisktavlan satt inmurad ovanför öppna spisen i mitt och Jerrys hus. Mannen som byggde huset jobbade på ekeby och ekeby-kakel hittade man lite här och där, inte bara i kök och badrum. Dessutom då denna firre samt ett annat fat vid öppna spisen. När vi lagade skorsstenen och installerade braskassetten togs firren bort eftersom de skulle borra just där. Som tur var kunde den tas bort utan att paja.

~ av Pingolina på 08 mars 2015.

2 svar to “Tavlor och annat”

  1. Fina bilder! Och vilka fynd du har gjort, verkligen! Bardot mådde bra av en uppiffade ram, verkligen.

Kommentera

 
