Nya brillor och annat

Har äntligen hämtat nya brillorna, slog till på ett par solbrillor också som funkar att sätta utanpå de vanliga men det känns rätt klumpigt med två par och blir säkert svettigt i sommar så kanske att jag beställer ett par solglasögon med slipning från ett billigare ställe på nätet.

alain mikli
Nya brillorna.

Vid första anblicken ser de mest svarta ut men beroende på vinkel finns det små detaljer i blått här och där. I uppkant löper en blå linje hela vägen ut på skalmen. Tror dock att jag måste gå tillbaka och justera lite då de har en tendens att glida och sitta lite för långt ned.

fodral
Tjusigt fodral som låg i en fin ask.

Glasögonen tog jag på mig direkt och det gick lättare än jag trodde. Har hört en del om folk som snubblat på trottoarkanter och sånt men så stor skillnad tycker jag inte att det är.
Däremot kände jag mig trött och slut i huvud och ögon igår kväll, om det beror på glasögonen eller inte har jag ingen aning om. Känner mig trött och slut överhuvudtaget just nu så…

Känner mig som en klubbad säl på morgonen när jag vaknar, sover till 9 halv 10 vilket betyder minst 9 timmars sömn. Borde ju räcka kan man tycka.

Elias är inge pigg idag. Snorig, nyser och hostar samt har feber. Fattas bara att jag åker dit på det också. Lite trist när det är lov och jag för en gångs skull är ledig ett par dagar men så är det bara.
Idag lyckades jag i alla fall övertala honom att se en film med mig.
Julen 2013 köpte jag Dumma mej 1 och 2 i julklapp men de har fått ligga orörda trots en del tjat från mitt håll, tills idag då.

sjukling
Legat på soffan under täcket både igår kväll och idag.

dumma mej
Äntligen fick jag se i alla fall den första filmen.
Kanske vi ser den andra i morgon.

Filmen då, jo visst var den bra men jag trodde jag skulle skratta mer faktiskt.

~ av Pingolina på 17 februari 2015.

3 svar to “Nya brillor och annat”

  1. Brillorna är skitsnygga!
    Fasen så trist att lillskrutten blev sjuk på lovet! 😦 Försök att vila nu när du är ledig och se till att inte bli smittad.

  2. Passade skitbra i brillorna ju! Tummen upp. Hoppas ni kan njuta lite av ledighet, här är det fullständig sjukstuga =( Hoppas ni slipper det här iaf…

Kommentera

 
