Glasögonorm

Nu har det blivit dags för brillor på heltid. Härom dagen såg jag så galet fel på jobbet att jag blev helt förskräckt…
Igår stegade jag in på Se och synas, mest för att kolla lite på bågar. Plötsligt fann jag mig framför spegeln, provandes den ena bågen efter den andra ivrigt påhejad av Ulrika och en trevlig brutta som servade mig med olika modeller. Hon frågade om jag hade någon budget och plockade fram en sprillans ny båge, handgjord och svindyr…deras Rolls Royce som hon kallade den. Den kändes så klart som klippt och skuren och passade mig perfekt tyckte vi alla tre.
Vad jag än provade återkom jag till den.
Hela kvällen igår grubblade jag på om det var försvarbart att betala så mycket för bara bågen även om det nu inte är jag som ska stå för kalaset. Samtidigt måste jag känna mig nöjd och trivas med bågen om den nu ska sitta på för jämnan.

Idag var det dags för synundersökning och jag provade de tre utvalda bågarna igen men det blev Rolls Roycen i alla fall eller Alain Mikli som designern heter 🙂
Så istället för att välja en neutral tämligen färglös båge som jag var lite inställd på (blev alldeles för blekfisig och trist) blir det en med attityd, svart med skiftningar i blått beroende på vinkel. Så se och synas är det som gäller framöver.

Somliga kommer nog att förvånas 🙂

~ av Pingolina på 03 februari 2015.

Ett svar to “Glasögonorm”

  1. Det ska bli riktigt SKÖJ att se dig som glasögonorm! Jag är övertygad om att du valde rätt båge. Det är ju viktigt att ha en båge som du trivs i och som är snygg nu när du ska ha brillor jämt, inte bara när du läser.
    Pöss! ❤

Kommentera

 
