Flyter på

Poff, så var helgen förbi och 3 dagar avklarade…bara 4 kvar. Det har varit hyfsat lugnt på jobbet och en skön stämning, då är det ju rätt okay att jobba även om det är helg. Har bara de stora barnen hemma och de klarar sig själva så jag slipper ha dåligt samvete över att jag är borta mycket.

Varit så less på julmaten men inte haft så mycket annat hemma så har typ tvingat i mig några sillbitar innan jag åkt till jobbet. Längtat så efter yoghurt på morgonen men här har bara funnits risgrynsgröt, urk! Men idag äntligen kom jag iväg till Ica för att proviantera lite.

Nyår stundar. Vet inte hur många gånger jag funderade på vilken nyårsmat jag skulle köpa idag på Ica innan jag fick påminna mig själv om att jag ju jobbar då, både morgon och kväll.
Slängde i alla fall ner en pytte ostbricka med 3 el 4 små ostar samt en liten burk fikonmarmelad, kex, vindruvor och en påse snacks i varukorgen ifall jag är sugen på nå’t när jag kommer hem från jobbet. Lite oklart om jag får sällskap el inte. Har bytt till kvällspass på nyårsdagen så jag ska väl palla tolvslaget i alla fall, för övrigt är nyårsfirande inte så viktigt för mig.

~ av Pingolina på 28 december 2014.

2 svar to “Flyter på”

  1. Fikonmarmeladen missade jag!!!

Kommentera

 
