Julen

halvor
En favorit på vårt julbord.

Julafton har passerat, strax även juldagen och därmed är min ledighet över. Nu väntar en tuff arbetsvecka, 7 dagar på raken men det ska väl gå det med.
Alla barnen har varit hemma, dock åkte Frida tillbaka till Gnarp redan idag. Vi har ätit en massa god mat, en del julgotter och annat…kollat på tv, pratat och så kom tomten förstås. Stämningen var hög och i röran lyckades jag glömma lägga fram mina klappar vilket jag inte kom på förrän nästan allt under granen var utdelat. Tror alla blev nöjda. Jag fick en trave böcker, ett par fina burkar, vin, choklad, skinnhandskar, ljuslyktor och ljus mm

Kvällarna har blivit sena men nu måste jag nog börja vända tillbaka om jag ska palla att jobba.

julkula
Fick en stor fin glaskula från Umeå av Linn.

 

~ av Pingolina på 25 december 2014.

5 svar to “Julen”

  1. Tack, Anna! För att du gjorde det så bra. Kram!

  2. Blev ju tvungen att kolla in rommen ordentligt. Den ser lite… fet ut. Alltså som tjocka kulor, stora.

Kommentera

 
