Lite bra

Att vakna halv sju den enda lediga dagen på hela veckan känns lagom kul men så är det rätt ofta när jag börjat tidigt några dagar i sträck, sen kan jag vara hur trött som helst.

Tvättmaskinen är i gång och en repa med sugar’n är planerad. Annars har jag börjat rota bland julsakerna lite smått. Tänkte försöka få upp stjärnor och stakar de närmaste dagarna för på fredag flyger jag upp till Umeå för att hälsa på Linn över helgen. I vanliga fall brukar jag sätta upp julgardiner och lite smått till hennes födelsedag. Nu får jag fira hennes födelsedag och ha lite adventsmys uppe i norr. Återstår att se om jag får agera flyttkarl också 🙂

Några bra saker har blivit klart i veckan…
Mammografin visade inget.
Tjänsten jag gått på sen mars är nu min egen, 87,6 % istället för mina tidigare 75 och framtiden känns lite mer trygg.
Jag har fått julledigt i år igen! Den här gången fick vi själva planera och fixa så alla blev nöjda. Semester är svårt att få men byta går alltid. Veckan efter blir skitjobbig då jag ska jobba 7 dagar i rad och jag kommer att ha 3 helger på raken men det är priset jag valt att betala för att få vara ledig den 24-25 och det är värt det. Barnen är här över jul så hur det blir sen spelar mindre roll. Då kan jag vara lite snäll och ställa upp för de andra…får dö i soffan när jag kommer hem.

mammografi

Idag är det någon annan som har födelsedag. På eftermiddagen tänkte vi ta oss dit på en fika.

~ av Pingolina på 21 november 2014.

Ett svar to “Lite bra”

  1. Glad över alla bra besked. Själv är jag glad över amaryllisen. Den är fin. Tack!

Lämna en kommentar