Flickorna i fokus

De senaste dagarna har ägnats åt flickorna Olsson.
Linn har varit hemma över helgen, kom vid halv tio på fredagskvällen. Jag har haft jobbhelg och hon har försökt träffa alla kompisar o så men lördagkvällen var vår. Då åt vi gott och försökte se de sista avsnitten av Orange is the new black. Vi fick ge upp när det var nå’n timme kvar.

IMG_4595
Linn är åter uppe i norr. Linns foto.

I måndags var det födelsedagsfirande för Frida. Hon fyller egentligen idag men vi passade på medan Linn var här. Vi började med middag, hemgjorda hamburgare hade Frida beställt. Inte så komplicerat men somliga äter lchf och jag ville förstås att alla skulle bli mätta o nöjda så det tog sin tid.
Hann knappt röja förrän dörrklockan ringde och mamma o L stod utanför. Slängde snabbt ihop en tårta o dukade fram kakor. Själv var jag inte det minsta sugen men lyckades pressa ned en kaka iaf.

En rejäl hög med presenter, Onepiece, plånbok, pengar och lite smått…katt-tema råkade det bli.

IMG_4594
Frida en sommardag, 20 år just idag! Fridas foto.

Halv nio när alla gått kunde jag äntligen sjunka ned i soffan. Då hade jag varit i farten sen tidig morgon, jobbat, handlett, handlat, bakat, lagat mat och servat. Då såg vi sista timmen av Orange, spännande!

Tisdag o onsdag, underbart med lediga dagar! Igår hängde jag med Linn på ett par inbokade grejer innan hon flög mot norr igen. Idag lyckades jag faktiskt sova till närmare halv tio, behövligt!

~ av Pingolina på 15 oktober 2014.

4 svar to “Flickorna i fokus”

  1. Så fina flix, tjejerna O!!! ❤

  2. Så fina barn du har!

Kommentera

 
