Lan, ledigt och shoppat

I kväll blir det bara vuxet här, Elias och hans dator har jag lämnat hos en kompis. De är fyra grabbar som ska lana till i morgon. Kul för honom att göra något spännande på helgen. Var på hans utvecklingssamtal i veckan. Bara fina ord och han är duktig i alla teoretiska ämnen, chans att få högsta betyg i engelska om han fortsätter så här och satsar lite till. Är ju en tid kvar till betygsättning dock.

Så skönt att vara ledig tre dagar i följd! Många av mina kollegor har det på sitt schema men inte jag förstås. Synd att det går så fort bara.
Igår var jag in till Gränby som hastigast. Ulrika och jag for runt som yra höns för att hinna med ett antal ärenden på alltför kort tid.
Jag hann med att hämta ut medicin, posta ett vykort, köpa nytt duschmunstycke och en ljusslinga på Clas Ohlson, prova ett antal par jeans och toppar på Lindex samt köpa en del av dessa och så handla lite mat på Kvantum…där emellan hann vi med en räkmacka och kaffe på Fågelsången. Mycke smarrigt!

IMG_4492
En med guld och en med rött samt brallor.
Ville ju ha en kofta också!

IMG_4498
En liten ljusslinga till mitt fönster.

Ljusslingan drivs med batterier upptäckte jag vid hemkomsten vilket visade sig vara perfekt framåt 21 då strömmen försvann med en åsksmäll här i Himlen. Som tur var har jag oftast ett lager med ljus hemma så det stod lyktor överallt här. Lite förvirrade kände vi oss, tänk så beroende man är av tekniken. Passade på att försöka få igång Elias legotåg och efter någon timme drygt kom strömmen tillbaka. På med alla maskiner igen…

Ulrika behövde lite datorsupport så idag köpte vi med oss lite bär och grädde hem till Jerry. Kaffet stod han för.

IMG_4505
Gott men mycket mättande.

~ av Pingolina på 27 september 2014.

4 svar to “Lan, ledigt och shoppat”

  1. Guldtischan matchar fint 50-årspresenten jag fick av dig! 😛

  2. Jag har kikat på en sådan ljusslinga ! Very schnigg

Kommentera

 
