Cyklarna åter

IMG_4487
Mina två bland alla andra…

Här i området där jag bor sker cykelrensningar ibland, så även denna höst. Tyvärr lyckades jag missa det totalt trots att de troligen delat ut lappar innan.
I fredags när jag kom hem såg jag högen med cyklar utanför kvarterslokalen, hoppade ur bilen och kikade och minsann, mina två cyklar låg längst ut i högen. Ringde snabbt som 17 till kvartersvärden som lite snorkigt upplyste mig om att det bara är hela och fungerande cyklar som får stå i våra förråd men att jag kunde hämta tillbaka dom. Gamla men helt okay, en Crescent som hängt med länge och en rejäl Skeppshult som mamma hittade i skogen och lämnade in till polisen men ingen ägare hördes av så hon fick tillbaka den och gav den till Frida. Den har vi kostat på en del med ny axel och annat. Utan luft bara, annars fullt fungerande båda två.

Efter ett antal besök och knackande på deras dörr lyckades jag idag äntligen få loss mina cyklar. En eker hade gått av och snodde sig runt navet när jag drog den så det blev tvärstopp till sist. Som tur var träffade jag på en av mina jobbarkompisar här utanför  och han hade verktyg så vi fick bort eländet. Nu står de i Linns rum och torkar upp, blir väl ballen sen eller om jag vågar mig ner till förrådet igen så småningom.

~ av Pingolina på 25 september 2014.

5 svar to “Cyklarna åter”

  1. Tur att du fick tillbaka dem, men det var ju som du befarade – en hade gått sönder. Dåligt av bovärden och andra inblandade att vara snorkig. Jag vet ju att du har rustat dina cyklar och om tomma däck anses göra icke fungerande cyklar förstår jag att du har tagit upp dem i lägenheten. 👿

  2. Var menar hyresvärden att cyklar som inte är hela och fungerande ska stå?! Det är ju inte alltid man kan fixa till dem direkt något händer utan måste vänta en smula.

    • Säg det, är väl en sak om det står vrak i förrådet år efter år men att bara ha platta däck…
      Å andra sidan hade inget hänt om jag märkt upp cyklarna men jag hade liksom inte noterat det överhuvudtaget.

      • Tycker att de gott kunde kosta på sig att påminna alla boenden om märkningen. Du är säkert inte ensam om att ha missat det.

Kommentera

 
