Kulrullning

Min nya leksak
Min nya leksak.

En längre tid har jag funderat på att köpa en ny dator men har inte kommit till skott av olika anledningar. Är ju inte gratis heller precis men jag var lite less på att ständigt ärva efter andra. Hur som helst slog jag till på en HP, lite dyrare än jag tänkt mig men får väl ligga lågt ett tag. Känns fräsch iaf och jag vänjer mig så sakteliga vid Windows 8 men blir lite irriterad ibland på allt som dyker upp när man råkar dra musen för långt ut på kanten eller upp i ett hörn.

Linn flyttade ju till Umeå förra helgen och har haft en fullspäckad vecka med aktiviteter i stort sett varje dag och kväll hittills men trivs utmärkt säger hon.

Vi andra har varit lite halvkrassliga i veckan och både jag och grabbarna har varit hemma med förkylningar.

Ledig helg, mest tagit det lugnt. Jag rensar bland gamla foton från 2002 och framåt, finns hur mycket som helst. Är på 2005 nu och måste gå igenom allt en gång för alla så det blir någon ordning och inte förs över igen.

~ av Pingolina på 07 september 2014.

3 svar to “Kulrullning”

  1. Äntligen!!! 😛

  2. […] här helgen har vi suttit en helt del vid våra datorer. Fästmön har ju köpt en ny och har påbörjat ett enormt arbete med att sortera bilder… Sist jag hörde från henne […]

Kommentera

 
