Några ord

Stockholm och Pride är över för denna gång och därmed dags att åka hem.
Varmt och fuktigt men nyduschad kände jag mig rätt fräsch hela vägen hem. Hängde med Ulrika eftersom Elias ändå skulle vara hos Jerry till måndagen.

Slappade medan hon packade upp. Framåt kvällen gick vi till Maestro, svettigt värre! Underbart gott att börja med en Ginger Joe!

förrätt
Älskar deras vitlöksbröd med habaneroaioli och oliver, ordentlig sting!

Hemma hos mig igen. Lite deppo har jag varit men det  är som det brukar vara efter Pride och semester, en semester som för övrigt snart är slut. Har inga stora planer för de sista dagarna. På fredag har jag tänkt träffa ett gäng jobbarkompisar, ev äta och dricka något gott.
I morgon har Elias önskat sig kinamat så det blir väl en tripp till stan framåt kvällen.

Här händer andra spännande saker!
Johan har ju jobb sen en tid och kan snart kassera in sin första riktiga lön. Linn har precis kommit in på den utbildning hon hade som första val och ska bosätta sig i Umeå. Lite halv panik då det bara är några veckor kvar och boende måste fixas.
Så tomt och konstigt det kommer att bli men jag är jätteglad för hennes skull!

~ av Pingolina på 06 augusti 2014.

6 svar to “Några ord”

  1. Visst är det märkligt, detta med tiden? Hur fort det går… och vad som händer? Min förhoppning är att hon nu får en bostad däruppe.. har slängt ut lite krokar och hoppas få något napp… (;-)

  2. Roligt att det händer bra saker för er också. 😛

  3. Kul när det ramlar på med positiva saker för ungdomarna, jag blev helt ”utan barn” hemma hux flux efter semester…konstig känsla, men, det är ju så det ska va 🙂 tack för sist !

Kommentera

 
