Tankar en fredag

pelargon
Hittade en liten blomma bakom gardinen.

I dag var Linn gullig och såg till att Elias kom iväg till skolan så jag skulle få sova ut. Så klart att jag vaknar halv sju då och omöjligt kan somna om trots att jag är skittrött, surt! Drog mig länge och väl men vid halv nio gav jag upp.
Nu har jag vägt mig (minsta möjliga från -10%), ätit frukost, dammsugit, tömt alla sopor, pratat med mamma, rivit ur sängen och är inne på andra maskinen med tvätt.
Ska försöka komma iväg till affären oxå innan Elias kommer hem från skolan eller om jag möter upp honom kanske.

Dagen började med strålande sol, nu är det rätt molnigt med någon enstaka solglimt bara.

Mamma ska till Turkiet inom kort. och undrade om jag bokat någon resa än men det har jag ju inte. Har liksom inte haft tid med det. Har inga planer för sommaren heller. Vet bara att jag har semester från mitten av juli och jobbar kontorstid veckorna innan.

Sugen på att liva upp tillvaron något hittade jag ett erbjudande i mejlboxen, en hotellweekend till ett bra pris…bara i Stockholm då hade jag tänkt. Kom sen på att just den helgen som jag kikade på är det påsk och inte så lämpligt att dra iväg kanske. Får tänka om där.

Nu blir det Ica, här serveras troligen kotlett med ugnsrostade grönsaker till middag.

~ av Pingolina på 14 mars 2014.

Kommentera

 
