Mycke nu

Ulrika vid badet
Ulrika vid Storvretabadet, en bild från helgen.

Tiden går och jag har redan hunnit jobba på min nya tjänst i två veckor, jisses!
Om någon undrar vad jag pysslar med så är min titel teamombud, låter nästan lite sportigt.
Jag jobbar precis som förut med mina tanter o gubbar men jag har en del andra uppgifter oxå…typ hålla koll på det mesta. Leda mina kollegor och styra upp då det behövs, se till att rutiner följs och att allt funkar. Gå på möten, hålla i möten och en del annat. Det är lite luddigt så där 🙂

Det har gått bra än så länge men idag är jag trött. Förut jobbade jag aldrig mer än tre dagar i sträck, nu jobbar jag ofta fyra vilket jag gjort den här veckan. Är bara ledig i morgon och jobbar sen tre dagar till. Det går hyfsat när man är inställd på det men träningen blir definitivt lidande.

I tisdags var jag på kurs om demens. Det är tre heldagar och nästa gång blir i början av april. Kursen är okay men tänk att vilken kurs man än går finns det alltid någon frågvis person som alla andra retar sig på. På den här kursen var det två personer som avbröt och frågade en massa hela jäkla tiden, sånt som inte ens var relevant eller gav oss andra något.
Vi andra nästan suckade och himlade med ögonen till sist och föreläsaren blev oxå något irriterad. Hade jag varit hon hade frågorna fått vänta till efteråt, det blev ju så sönderhackat…

demens
På kurs med Kerstin Lundström som bl a skrivit
handboken vi fick.

I slutet av april väntar en kursdag i Stockholm. Då gäller det dokumentation och genomförandeplaner. Spännande!

Ska bli så skönt med en ledig fredag!
I helgen ser det ut att bli manfall. Johan ska på lan och Frida åker förmodligen oxå bort.

~ av Pingolina på 13 mars 2014.

Kommentera

 
