Cosmonova

Idag var det dags för Cosmonova.

Vi knatade till bussen vid lunchtid och vid busshållplatsen såg Elias ett riktigt vårtecken.

nyckelpiga
En stackars liten nyckelpiga kröp omkring i det torra.

Mamma och L mötte upp för vidare färd med bil. Tog  väl någon timme dit. Vi åkte från strålande sol till lite halvmulet och kall vind. Jag hade tagit för tunn jacka men vi skulle ju mest sitta i buss och bil.

naturhistoriska
Naturhistoriska riksmuseet var enormt.

Elias väntar
Väntar medan mormor köper biljetter.

Vi var ute i mycket god tid så vi hann både fika och kika lite i själva museet innan filmen. Där fanns alla möjliga djur, de flesta uppstoppade men några små fiskar levde än. Där stod oxå ett rätt imponerande elefantskelett.

elefantskelett
Jag nådde inte upp till magen ens. Finast levande
förstås!

Det var väldigt lite folk där, kanske 25-30 pers max på filmen. Väldigt brant och lite obehagligt när man skulle sätta sig och trångt för benen. Lasse som är en riktig långskånk fick lägga benen på sätet framför så det var ju tur att det inte var så mycket folk. Annars var det rätt häftigt.

Lasse var snäll och körde oss ända hem och vi kom hem till dukat bord och färdig mat, härligt!

~ av Pingolina på 18 februari 2014.

4 svar to “Cosmonova”

  1. vilket häftigt elefantskelett! Och du… vilken tur att NÅGRA av djuren levde! 😉 Skrattade gott åt din formulering.

    • Skelettet var enormt, kändes mer som en mammut! De levande var ett trevligt inslag bland alla uppstoppade varianter. En del var från 1800-talet och rätt dammiga.

  2. När jag var liten flicka så brukade jag och min kompis ta bussen (bor typ 25 min därifrån ) dit på helgerna ,vi kunde det nästan utantill 🙂 Jag bestämde att jag skulle bo där som vuxen 😀

Kommentera

 
