Livstecken

Oops, nästan 2 månader har passerat sen sist. Påbörjade ett inlägg med decemberbilder runt nyår men det får ligga kvar opublicerat, känns liksom inte aktuellt längre.

vinter
Snön kom till sist. 

Livet rullar på i en svindlande fart. Känns som vintern knappt börjat och nu är vi på väg mot vår och sommar igen.
Strax innan jul fick jag ett presentkort på Fritidsresor av min pappa. Det har ganska lång hållbarhetstid så det är ingen panik men ibland kan jag känna att det vore lite häftigt att boka in något som man kan se fram emot men det är så många frågetecken så det är lättast att låta bli.

presentkort
Några lappar på ett kort. Kanske Roddan vill sjunga lite för mig? 😉

Vikten har stått tämligen still de senaste månaderna men jag har heller inte gått upp de kilon jag tappade under vår och sommar så jag är nöjd. Över julhelgerna har jag inte ansträngt mig särskilt varken med kost el träning men har nyligen kommit igång igen och siktar just nu på att ta det sista för att nå 10% av ursprungsvikten, bara några få hekton kvar. Då är det dags för ett nytt mål, får se vad det blir.

Mamma var här idag. Hon hade sin gamla hushållsassistent med sig som nu är min. En Electrolux med många år på nacken…svintung och platskrävande men lite barndom för mig. Det finns köttkvarn och allt möjligt, såg på nätet att det verkar finnas reservdelar fortfarande. Vet inte vad jag ska ha den till men nåt hittar jag väl på.

~ av Pingolina på 21 januari 2014.

5 svar to “Livstecken”

  1. Hushållsassistent är kanoners att baka, blanda, riva, hacka och mala med. Kan du göra mos med den också?
    Jag har en gammal en och i synnerhet om höstarna när äpplena är klara går den varm och jag får en massa god mos. 🙂
    Hoppas du kan boka och komma iväg på resan snart!

    • Har faktiskt inte plockat upp allt men jag vet att det finns en kvarn i alla fall. Pappa har oxå en o han har nog en mosgrej har jag för mig. Man behöver ju äpplen oxå…
      Resa blir det förr el senare 😀

      • Nu är det lite dåligt med äpplen men senare i höst är det bara att tigga från dem som har. 🙂
        Grannarna här är ledsna på egen frukt och ger hellre bort den. Kanoners för mig!

  2. Ja, det har varit lite bloggtorka här, men sådana perioder kommer !! Hoppas ni kommer iväg på nån resa ! Jag tänker som du, att stå still i vikt, speciellt över julonyår, det är ju helt OK 🙂

Kommentera

 
