Loppishäng

Loppisar är kul tycker jag. Vi brukar ta en runda då och då för att kolla in några av stan’s loppisar. Brukar inte bli så mycket handlat mer än en bok eller så men den senaste veckan har jag låtit kulorna rulla 🙂

I fredags firade vi fem år som förlovade. Då slog vi på stort och gick på kondis men innan tog vi en sväng om Stadsmissionen och Två sekel. Två sekel är väl mer en antikaffär än loppis men det fanns mycket kul där.

loppis ett
Boken fanns på min önskelista, en tvilling till burken väntar hemma.
Krukan kostade lite men den ser ut att 
vara av äldre modell så kanske därför.
Lagom till en hyacint tänkte jag.

Idag var vi på Återbruket som hade massor med grejor, mycket julprylar bl a.

loppis två
I min korg hamnade en lampa jag föll för på direkten…

loppis tre
två gömmor till lökarna…

bokar
o så två böcker till min enorma läshög.

Inte nog med detta, igår kikade vi in på Kupan – Röda korset…inte bara en gång utan två gånger eftersom jag är en riktig velpotta. Där slog jag till på en slags bänk som jag ska fixa till lite. Tanken är att flytta ut Fridas firrar i vardagsrummet, fixa till akvariet, några nya firrar kanske och så. Kan vara ganska rofyllt att titta på. Synd att det står ”osett” i hennes rum två veckor i stöten.
Körde hem den direkt till mig så inget foto finns på den än men det kanske blir när allt är klart. Jag skyndar långsamt…

~ av Pingolina på 13 november 2013.

Ett svar to “Loppishäng”

  1. […] gjorde några riktiga fynd som hon förhoppningsvis själv visar upp på en annan blogg nära dig i afton! Jag tittade mest på böcker, men också på julsakerna och… […]

Kommentera

 
