Galenp-anna

I natt drömde jag en helt sjuk dröm, makabert…

Kommer hem från jobbet.
Det ligger två små spädbarn på en hylla, tvillingar. För tidigt födda och ynkliga ligger de och väntar på döden typ, inget att bry sig om el satsa på har man sagt mig.
Linn säger att den ena dött under dagen men jag ser att han rör på sig. Tar upp honom och lyckas få i honom lite mat. Han är så liten, som en liten docka.
Då först går det upp för mig…jag har ju för 17 fött barn!

Det är mina barn som ligger där alldeles övergivna som skräp, helt känslolöst liksom.
Allt kommer över mig, hur har jag kunnat förtränga allt och åkt till jobbet? Bryter ihop och gråter o gråter. Blir förbannad på Linn som bara rycker på axlarna.
Tänker att jag måste sjukskriva mig nästa dag, måste ju ta hand om mina barn…

Hur galet som helst ju!

~ av Pingolina på 03 november 2013.

3 svar to “Galenp-anna”

  1. Jag brukar också drömma om att jag får barn, letar efter barn , har barn som jag glömt bort att ge mat mm. Det min kära vän betyder att vi bär våra barn fortfarande . Tätt intill oss. Hela livet .Hur stora de än blir
    Kram

    • Så kan det vara 🙂
      Bara så skumt för jag är i normala fall rätt omhändertagande och jag blev så chockad för jag hade liksom inte fattat…och arg blev jag på att ingen annan reagerade heller när jag berättade hur dåligt jag mådde för det jag gjort eller inte gjort snarare.
      Kram och en fin söndag till dig/er!

  2. 17 barn !! ojoj…måste väl säga att det var tur att det var en dröm 🙂

Kommentera

 
