Barn-tv

Tiden räcker inte riktigt till känns det som.
Mycket på jobbet och hemma finns det ju alltid att göra. Känner att julen börjar närma sig dessutom. Med nuvarande schema jobbar jag alla helgdagar över jul och nyår förutom julafton. Kan ju bli så när det ligger mitt i veckan.
Har inte sökt något ledigt och vet inte om det är någon idé att göra det heller. Tiden går så fort och man tänker att det där är så långt fram men plötsligt är det dags och man har inte planerat el tänkt något alls och så är det typ för sent.

Har precis fått ett nytt schemaförslag att se över men jag vet inte när det är planerat att köra igång. Om det blir före jul ser det ut som jag får jobba även julafton och det skulle kännas lite väl…
Min rad ser hyfsad ut, ungefär som nu. Lite förändringar på helgerna och så men rätt likt nuvarande schema. Det mest negativa är att jag fått 7-turerna tillbaka som tidigare togs bort då jag har barn och svårt att få till morgnarna.
Vi blev frågade innan om ev önskemål, vilka som inte kunde börja sju etc. Det var typ mitt enda önskemål men ändå fick jag ett gäng såna turer 😦

Vi har kollat på gamla barnserier under helgen. I fredags körde vi Huset Silfvercronas gåta som jag tror jag missat helt. Inte tillräckligt spännande för att hålla mig vaken i alla fall, missade själva slutklämmen.

15799-1-1
Hedvig och den svarta katten.

Igår blev det Kråkguldet som jag mindes som väldigt spännande, nästan lite läskigt. Grishuvudet minns jag särskilt. Såg den troligen 1976, då skulle jag fylla nio.

krakguldet1_1440
Staffan och hans morfar som berättar om Skarp-Erik.

Idag har vi tänkt oss Kullamannen som jag sett någon gång men inte minns så värst mycket av mer än spänning och någon skum typ.

~ av Pingolina på 03 november 2013.

Kommentera

 
