Helgen

Helgen är strax förbi och en lång arbetsvecka tar vid.

Började gårdagen med träning. Linn hann vakna till och hängde på, annars är det inte ofta det klaffar så vi kan gå tillsammans. Hon har jobbat en del och mina tider är ju en aning varierande. Det är så klart smidigast att ta det när man ändå är i stan s a s. Jag körde 40 minuter på cross trainern i skapligt tempo men jag är ju långt ifrån snabbast. En del trampar o trampar men ser tämligen oberörda ut. Inte för att jag flåsar och flämtar heller men nog får jag kämpa de sista minutrarna.

Ulrika kom ut på em och efter en snabb tur till Ica tog vi en fika, kaffe och moderns äppelkaka som jag sparat i frysen.

På det åt vi middag, kycklingfilé och potatisgratäng samt en dutt barbecuesås från Heinz som vi fyndade härom dagen. Den påminde mycket om tomatröran vi köpte från The Cherry Tree. Gottgott!

Idag sken solen så det blev en promenad. Riktigt kyligt, nästan så jag frös. Vi knallade i en dryg timme, gott med kaffe sen.

frostbär
Många försök men ingen riktigt tydlig bild.

frostlöv
Frostiga löv.

Ulrika åkte hem framåt em.
Här vart det pannbiff, potatis, brun sås och lingon till middag.

Nu i kväll försökte jag få ordning i ett par garderober. Hittade en del gamla grejer…

sidenskor
Skorna jag gifte mig i, legat i sin kartong sen dess.

kjoltyg
Ett par kjolar i omlottmodell, en röd och en blå. 
Kanske kan vara bra på en strand nån gång.

~ av Pingolina på 20 oktober 2013.

Kommentera

 
