Måndagstrött

höstblomma
Det blommar än…

Jobbhelgen var mycket intensiv, särskilt gårdagen. Det var liksom fullt ös hela passet och jag kände mig rätt stressad av och till. Många anhöriga på besök som skulle servas. Någon skulle följas till taxi, en annan mötas upp. Hade inte ens ro till en ordentlig lunch, blev bara 10 minuter för att slänga i mig maten. Kände mig ändå nöjd när jag gick därifrån några minuter sen. Det sista jag gjorde var att bädda ner ”min” tant som var så nöjd då hon fått sitta uppe och se hela Moraeus med mera.
Ibland gillar jag verkligen mitt jobb!

I morse var jag supertrött, sov till nio.
Det tog emot väldigt men jag kom iväg på träning till sist. Skittungt men jag kämpade på tills jag mådde illa, 30 min blev det men jag körde lite hårdare tempo. Efteråt kikade jag lite på några som körde ett skivstångspass, det såg kul ut…bra musik oxå men säkert jäkligt jobbigt.
Blir alltid så frusen de dagar jag tränat men idag har jag mått illa oxå, nästan lite katarrkänningar.

Efter dusch och en stunds vila tog vi en promenad mot 4H, fotade lite och njöt av färgerna.

skylt
Passerade många skyltar, bl a denna.

I kväll har jag slagit in paket, någon fyller 19 i morgon!

Vi ska vara hos mig så i morgon fm bär det hemåt för städ, bak och matlagning innan det blir firande framåt kvällningen.

~ av Pingolina på 14 oktober 2013.

Ett svar to “Måndagstrött”

  1. Oj så härligt gula blommorna blev på bilden! 🙂

Kommentera

 
