VirrpAnna

Igår morse hade jag förberett väska och allt annat som jag brukar för att åka till jobbet. Sa hejdå till Elias och knatade till bussen. Var ute i god tid men efter en stund skulle jag ta upp busskortet för att ha till hands, är ju den förberedande typen 🙂
Bara det att i det vanliga facket låg inget busskort, jag rotade runt i väskan ett antal gånger alltmer desperat. Började bli stressad för bussen skulle ju komma när som helst men hann logga in på banken och kolla saldot men det var inte tillräckligt för en biljett.

Fanns inget annat val än att gå hem, leta på kortet och ta en senare buss vilket skulle göra mig sen till jobbet. Sprang över gatan medan folk glodde som jag vet inte vad. Stack handen i jackfickan och vad låg där om inte busskortet!
Sprang tillbaka över gatan för bussen kom precis runt kröken. Folket glodde om möjligt ännu mer när jag kom tillbaka, alla utom en som faktiskt frågade om jag ångrade mig…sa som det var och hon sa nåt glatt.

Sånt händer mig ibland…

Extra kul blev det när jag sökte på virrpanna på google, då fick jag upp bl a en bild på mig själv 😀

4-virrpanna-provar-brillor
VirrpAnnan testar starka glasögon. Ulrika har fotat.

~ av Pingolina på 26 september 2013.

8 svar to “VirrpAnna”

  1. Oj då… Ha ha ha, du är för rolig, du! 😛
    Och man ser att det ger utslag när man taggar sina blogginlägg och bilder! 😳

  2. Du, det där order ”virr” kan man sätta framför mig rätt ofta också. Ofta kommer jag på saker, tack o lov redan i trapphuset, och får springa in igen…men slipper oftast publik då 🙂

  3. det där ordet ”virr” kan jag ofta behöva framför mitt namn också 🙂

  4. …och nu är det virrgunilla på en gång…såg inte att inlägget blev postat ”asg”

  5. Många virriga här! Men jag skrattar gott åt att du googlade på Virrpanna och hittade min bild på dig! 😆 (Förutom att jag ser hela scenen framför mig!..)

  6. […] faktum att när Fästmön googlade på ”virrpanna + bild” fick upp en bild på sig själv (Jag har […]

Kommentera

 
